Департамент сім‘ї, молоді та спорту Чернігівської облдержадміністрації
Анонси


Назад

Відсутність проявів гендерної дискримінації в рекламі важливий критерій демократичності і зрілості суспільства

У Чернігові на тему: „Попередження проявів сексистської реклами: інструменти місцевих органів влади та взаємодія із громадянським суспільством” відбувся семінар.

Метою семінару є: усунення дискримінаційних стереотипів щодо ролі жінок та чоловіків у засобах масової інформації, зокрема в рекламі, та відповідального ставлення ЗМІ за відтворення культурно-зумовлених стереотипів у суспільстві.

Це вже 11 семінар в Україні, який проводиться за ініціативи Міністерства соціальної політики України у партнерстві з представництвом Фонду ім. Фрідріха Еберта в Україні та Індустріальним Гендерним Комітетом з Реклами.

Реклама, як невід’ємна частина засобів масової інформації, стає одним з найбільш дієвих агентів соціалізації, що впливає на формування гендерної ідентичності суспільства. Одним із проявів гендерної дискримінації в рекламі є сексизм. 

Головний спеціаліст відділу проблем гендерної рівності Департаменту гендерного розвитку та проблем протидії торгівлі людьми Мінісоцполітики України Світлана Ліщинська поділилася досвідом в попередженні появів дискримінаційних практик в рекламі.

Що стосується законодавчого регулювання дискримінації за ознакою статті в ЗМІ та рекламі, зокрема, то у ст. 3 Закону України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків» (від 1 січня 2006р.), серед основних напрямків в державній політиці зазначається захист суспільства від інформації, спрямованої на дискримінацію за ознакою статі.

В комерційній рекламі міста Чернігова також прослідковується тенденція активного використання гендерних стереотипів та сексизму.

Учасникам семінару було презентовано роботу Експертної ради з питань запобігання та протидії дискримінації за ознакою статі, яка діє при Мінсоцполітики, та Індустріального Гендерного Комітету з Реклами (ІГКР), що проводить експертизу реклами. У своїй діяльності ІГКР керується Стандартом недискримінаційної реклами за ознакою статі, котрий створює механізм саморегулювання ринку реклами з метою підвищення соціальної відповідальності бізнесу, формування культури маркетингових відносин та попередження розповсюдження дискримінаційних практик засобами реклами. Загальною вимогою Стандарту є дотримання принципу недискримінації в рекламі.

Одним їз шляхів попередження та протидії дискримінації за ознакою статі є налагодження взаємодії з регіональними представництвами Індустріального Ґендерного Комітету з Реклами на місцях.

 

Назад

16 Листопада 2018 14:40